portfolio

Een selectie van mijn werk, gemaakt voor diverse opdrachtgevers.

Huisstijl en en identiteit

Een herkenbaar beeldmerk versterkt het imago van uw bedrijf. Door de verschillende bouwstenen (logo, kleur, taalgebruik e.d.) consequent en in samenhang toe te passen, geven ze stem en gezicht aan een specifieke identiteit. Een goede huisstijl sluit aan bij de organisatie én doelgroep. Designink helpt u ook bij de bewaking van uw huisstijl door deze in alle uitingen door te voeren en te controleren.

– Defence for Children
– Pro Juventute
– Kinderrechten Filmfestival Leiden
– Libertas Leiden

Logo

Aan de hand van de kernwaarden en doelstellingen van uw organisatie ontwikkelen wij merken die passen bij uw identiteit en doelgroep. Naamgeving en deponeren van uw merk behoort ook tot de mogelijkheden. Een goed logo of woordmerk is functioneel én origineel, en komt tot stand in nauw overleg (briefing-research-debriefing).

– Andrew Balcombe
– Pro Juventute
– Natuurlijk Kleurrijk
– Housekrant (project)
– Furry Foodie (packaging)
– Defence for Children (submerken)
– Kinderrechten Filmfestival
– Kortman Immigration Lawyers
– Hart voor Kinderrechten (pay-off)

In het verleden (dienstverband) heb ik o.a. gewerkt aan de logo’s van Aedex, Brandweer, CalorForce, Deltares, Ministerie van Binnenlandse Zaken, Nederlands Handbal Verbond, OSCE Chairmanship The Netherlands 2003, Prisc, Promen, Moved Media, WOSM en Xantic.

Campagne

We denken ook aan doelgroepen en bedenken creatieve uitingen die respons oproepen.

– Mes- en machineveiligheid arbosector, preventie (i.s.m. 2inbeweging)
– Stem voor gewortelde kinderen, kinderpardon (i.s.m. Pold’rvisie, foto: Sander Nieuwenhuys)
– Housekrant, donaties (i.s.m. Defence for Children)

Drukwerk

De geur van drukwerk, de rasters van de litho’s gecombineerd met de afwerking van de binder. Het blijft een kado om als resultaat iets tastbaars door je handen te laten gaan. Of het nu een flyer met speciale scratch-off inkt is, een unieke drieslag uitvouwfolder of een jaarverslag met veel cijfers.

– Mesveiligheid (flyer, scratch-off)
– Barry Popma (cover thesis)
– Lex van Leeuwen Makelaardij (flyer)
– Lycée Français Vincent van Gogh (poster)
– Handboek Internationaal Jeugdrecht (omslag)

Research

Design-onderzoek is onmisbaar voor marketing én innovatie. Mijn passie voor inhoudelijke analyse en de visuele vertaling hiervan zijn inzetbaar voor bijvoorbeeld marktanalyse, brand-alignment en revitalisatie-trajecten.

– Brabantia (product branding) (i.s.m. Studio Hert)
– Mediacollege (app design) (i.s.m. Crossxml)

Websites en multimedia

Een consistente en functionele vertaling van een huisstijl in een interactieve omgeving kan vele vormen aannemen. Denk bijvoorbeeld aan automatisering, presentaties en andere online activiteiten (website, brandportal of sociale media). De juiste combinatie van een scherpe positionering (merk) en afgewogen strategie (marketing) is het startpunt. We werken samen met professionele webbouwers, tekstschrijvers en fotografen.

ProJuventute.nl (techniek: Studio Hert)
– Designink.nl
Stemvoorkinderen.nl (techniek: Cre8it)
Fonds Slachtofferhulp (techniek: Webzovoort)
Defence for Children (management: YellowCat, techniek: SiteSpirit)

Disclaimer
De getoonde projecten zijn tot stand gekomen in teamverband met opdrachtgever en projectpartners.

Fotografie
Sander Nieuwenhuys
Hans Moolenaar

Drukwerk
Aeroprint
Stenco Grafimedia

Techniek websites
Studio Hert
Qabana
Webzovoort
Crea8it

Communicatie
2inbeweging
Poldr’visie



Copyright © 2010. Designink.nl

RSS Feed.