Merk- en verpakkingsontwerp ‘The Furry Foodie’

MERK | VERPAKKING
Ayrshire Farm | The Furry Foodie | 2010

The Furry Foodie™ is een uniek product van Ayrshire Farm (Virginia, USA). Deze organische diervoeding wordt geproduceerd op de innovatieve boerderij van Sandy Lerner (Cisco Systems, Urban Decay Cosmetics). Designink realiseerde het nieuwe merk- en verpakkingsontwerp.

Ontwerpproces

Na een onderzoeksfase (analyse marktsector en doelgroepen) werd de definitieve briefing vastgesteld. Het nieuwe merk moest op een speelse manier de ‘bewuste’ consument aanspreken die kwalitatieve en natuurlijke voeding zoekt voor zijn/haar huisdier.

Na de schetsfase werd gekozen voor een richting waar de herkenning van het huisdier centraal stond (emotionele respons).

Na de feedback- en correctiefase werden de definitieve ontwerpen vastgesteld, waarbij onderscheid werd gemaakt tussen katten- en hondenvoer. Om het unieke karakter van de ingrediënten te benadrukken werd een extra vignet ontworpen (Complete Raw Meat Meals) welke ook in de toekomst kan dienen als kwaliteitsaanduiding voor verschillende producten.

Dit resulteerde in een krachtig woord- en beeldmerk dat goed is te combineren met toekomstige toepassingen in de categorie Raw Pet Foods van Home Farm Store, de gourmet winkel van Ayrshire Farm.

Omdat de introductie van een nieuw product in deze marktsector een lange aanlooptijd kent, werd voor de bestaande verpakkingen een eenvoudige sticker ontworpen. Op termijn zullen alle maaltijden (Organic Turkey, Beef, Veal, Rabbit and Chicken) hun eigen verpakking krijgen.